Blogs en social media

Waarom zou je bloggen, of berichten versturen via Facebook of Twitter? Niet alleen voor de lol. Als je het goed doet, kun je deze instrumenten inzetten als marketing tool.

Je kunt je ermee profileren als expert op je vakgebied. Wanneer je regelmatig stukjes van je kennis deelt in een blog of in een berichtje, laat je zien dat je kennis van zaken hebt. Het levert je bovendien naamsbekendheid op.

Bloggen en twitteren (om maar wat te noemen) zijn een uitstekende vorm van content marketing. Adverteren is niet meer nodig, je kunt je eigen reclame-uitingen de wereld insturen! Volledig in eigen beheer. Zo lok je mensen naar je website.

Regelmatig bloggen en social media inzetten is een uitstekende manier om je website te verversen en een hogere ranking in Google te bereiken.

Waar schrijf je over?

Maar nu komt de hamvraag: waar schrijf je dan over? En wanneer doe je dat dan? Voor de beginnende, onervaren bloggers of social mediagebruiker kan het moeilijk zijn om onderwerpen te vinden en zich tot schrijven te zetten. Het kost tijd en… er zijn altijd wel dringender zaken te doen.

Uitbesteden

Uitbesteden is een goede mogelijkheid. Dan houd je je handen vrij voor je core business. Het enige dat je moet doen is regelmatig de tekstschrijver ‘voeden’ met informatie.

Gedeeltelijk uitbesteden kan ook. Stel, je hebt iets bijzonders meegemaakt, of een leuk gesprek gehad, en je wilt dit verwerken in een blog. Wat is dan makkelijker om dit op papier te zetten en het vervolgens te laten uitwerken door een ervaren blogger?

Zoekwoorden

Natuurlijk gebruik ik in je blogs en social media-uitingen de juiste zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Zo draag ik met elke nieuwe tekst bij aan jouw hogere ranking in Google.

Meer weten?

Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Belangstelling voor SEO-tips en andere schrijftips?

Schrijf je hier in!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!